Zeo Ce Light

Categorie:

Descriere

CERAMICA DENTARA PENTRU METAL

Aliaje nobile si nenobile

ZEO CE LIGHT  este ceramica creată pentru frumusețe, naturalețe și siguranță.

Într-o lume în care există sute de mase ceramice pentru metal ce își propun sa  fie de calitate și să arate cât mai apropiate de naturalețea dintelui, având proprietăți fizice remarcabile, ZEO CE LIGHT  reproduce aspectul dintelui natural aproape de perfecțiune.

 ZEO CE LIGHT a câștigat un puternic sprijin din partea pacienților și a  profesioniștilor care acordă valoare calității și esteticii.

În ultimii ani, stomatologia estetică a luat amploare. În concordanță cu această tendință, cererea pentru ZEO CE LIGHT este, de asemenea, din ce în ce mai puternică, datorită  aspectului natural al dinților dar și a calității tehnice ridicate a acesteia.

ZEO CE LIGHT este remarcabilă în multe aspecte, prin reproducerea unor caracteristici aproape identice  cu cele ale dinților naturali, având proprietățile optice, cum ar fi: fluorescența, transparența, opalescența și transmisia luminii.
Prin efectele de fluorescență și opalescență, se reproduce aspectul natural al dinților și culorile sunt mult mai naturale.

Temperatura de ardere ideală, expansiunea termică stabilă și aderența puternică la orice  tip de metal, împiedică fisurile ce pot apărea în timpul lucrului.

Pentru a reproduce culoarea și tonurile subtile ale dinților naturali, este necesar un porțelan incolor și transparent, a cărui culoare sa fie ușor de reglat cu pigmenți. ZEO CE LIGHT  folosește  o gamă întreagă de accente (efecte).

Folosind  o tehnică specială creată de specialiștii Yamakin, materialul  opac vine în două feluri, astfel încât să se îmbunătățească remarcabil legătura adezivă:

Primul strat-Super Opac-ul,  ce are o legătură superioară cu metalul și cel de-al doilea strat- Opacul ce are aceeași culoare cu Dentina, realizează o adeziune puternică ceramică – metal, rezolvându-se astfel problema fisurilor și a exfolierii după ce a fost montat în cavitatea bucală.

Temperaturile de ardere sunt cuprinse intre 880- 920°C ,temperaturi care nu dăunează aliajelor și nici sudurilor.

Deoarece ZEO CE LIGHT stabilizează cristale de leucit într-un mod original, coeficientul de dilatare termica este atât de stabil  încât previne fisurile chiar dacă ceramica este arsă în mod repetat.

CTE -ul cuprins intre 13.7 și 14.6  permite utilizarea unei game largi de aliaje.

Contracția la ardere este foarte mica.

 

 

        Structura a fost realizată din 6 tipuri de aliaje nobile și nenobile cu CTE diferit, solidarizate în 11 lipituri. Pentru a pune eșantionul într-un mediu mai sever îi este adăugată și o mișcare de răsucire. Comportamentul de expansiune termică este modificat de la 2D la 3D. S-au efectuat 17 arderi în total ale ceramicii, inclusiv glazura finală. A fost necesară o tehnică de înalt nivel, doar pentru realizarea modelului. Nu s-a produs nicio fisură până la sfârșitul testului.

Prezentare Produs

 

 

TABELUL DE CULORI

SUPER OPAC– 3.5g pasta
OPAC- 3.5G pasta

OA0, OA1, OA2, OA3, OA3.5, OA4, OB1, OB2, OB3, OB4, OC1, OC2, OC3, OC4, OD2, OD3, OD4

MARGIN – 5g

M1, M2, M3, M4, M5

OPAC DENTINA – 20g, 50g, 200g

ODA0, ODA1, ODA2, ODA3, ODA3.5, ODA4, ODB1, ODB2, ODB3, ODB4, ODC1, ODC2, ODC3, ODC4, ODD2, ODD3, ODD4

DENTINA – 20g, 50g, 200g

DA0, DA1, DA2, DA3, DA3.5, DA4, DB1, DB2, DB3, DB4, DC1, DC2, DC3, DC4, DD2, DD3, DD4 -20g, 50g, 200g

DENTINA VD – 20g, 50g, 200g

VDA1, VDA2, VDA3, VDA3.5, VDA4- 20g, 50g, 200g

ENAMEL – 20g, 50g, 200g

E1, E2, E3, E4

OPAL-ENAMEL – 20g, 50g, 200g

Opal E1, Opal E2, Opal E3, Opal E4

TRASLUCENT – 20g, 50g, 200g

T Natural -20g, 50g, 200g

 

 

 

VARIATII DE CULORI – 20g

Opal Amber

ACCENTE – 20g

Opal 1, Opal 2, Snow White(Alb ca Zăpada), White(Alb), Vanilla(Vanilie), Milky(Lăptos), Yellow Ocher (Galben Ocru), Mamelon-Vanilla (Mamelon-Vanilie), Mamelon-Orange (Mamelon Oranj), Mamelon Yellow (Mamelon Galbui), Occlusal-Brown (Ocluzal cafeniu),Occlusal -Orange (Ocluzal Oranj), Occlusal Enamel (Ocluzal Enamel), T-Glass (T- Sticla),  T- Clear (T- Clar), T- Opacity (T- Opac), T- Buff (T-Galben pal), T-Chihlimbar, T- Salmon (T-Somon), T- Gray (T-Gri), T Violet (T-Violet), T-Blue (T-Albastru), T – Baby Pink (T-Roz pal), T-Pink (T-Roz)- 20g

SUPLIMENT-5G 

Sup- D (dentină), Sup-E (enamel), Sup-T (translucid)

STAIN- 3.5g pasta 

Glaze (Glazura), White (Alb), Milky (Lăptos), Light Orange (Oranj deschis), Orange (Oranj), Brown (Cafeniu),  Dark Brown (Cafeniu închis), Grey (Gri), Violet (Violet), Blue (Albastru), Pink (Roz), Indigo (Indigo), Dark Pink (Roz închis), Yellow (Galben), Black (Negru), Amber(Chihlimbar), Khaki (Kaki), Buff (Galben pal)

 

Etape de stratificare

 

Operatiuni

Programe de ardere

Tip Timp de uscare
(Min.)
Start Temp.
(℃)
Rata de încălzire
(°C/Min.)
Temp. de ardere
(℃)
Staționare
(Min.)
Vacuum 
(kPa)<cmHg>
Opac*1 5-10 450-500 60 920 1 97<73>
Margin*2 6-9 550-600 900
Dentină etc*3
Ardere Dentină adițională
Glazură (Auto glazurare) 4 880 Atmosphere
Supliment 6 790-830*4 97<73>
Stain (Interior) 4 820
Stain (Suprafață) 880 Atmosphere

Programe de ardere recomandate pentru aliaje Ni – Cr, Cr – Co

Metalele Ni – Cr au în principal o conductivitate termică scăzută. Este recomandat un timp de așteptare mai îndelungat pentru a evita aprinderea insuficientă (lipsită de presiune). Această procedură permite ceramicii să mențină o rezistență suficientă și va împiedica fisurile chiar și atunci când pe ceramică sunt efectuate eforturi de întindere. Prin urmare, vă recomandăm următorul program de ardere. Aceste instrucțiuni de ardere sunt foarte recomandate, în special pentru cazurile de implant dentar, unde volumul de metal este mare.

Timp de uscare
(Min.)
Start Temp.
(℃)
Vacuum Rata de încălzire
(°C/Min.)
 Temp. de ardere
(℃)
Staționare
(min: air)
Opac*1 5-10 450-500 60 940 2-3
Dentină*3 6-9 550-600 60 920 2-3

 

* 1 Super opac, Culori de Opac
* 2 Margine
* 3 Opac Dentină, Dentină, Enamel, Opal, Translucid, Accent, Gingival
* 4  temperatura mai scăzuta dacă nu doriți luciu. temperatura mai ridicata dacă doriți luciu
(Notă) În funcție de condițiile de ardere, pot exista cazuri în care proprietățile inițiale nu sunt demonstrate. Vă rugăm să confirmați punctele de mai jos pentru utilizare.
· Condițiile de ardere diferă în funcție de tipurile sau forma cuptoarelor. Reglați temperatura în intervalul ± 20 ℃.
·  Opacul și Dentina după ardere sunt  ușor lucioase.

Seturi

Întrebări și răspunsuri

1.Cum se folosesc Super Opac și culorile de Opac?

-1.Se amestecă pasta de opac în recipient, cu o spatulă ceramica în același ritm(vă rugăm să nu utilizați spatula de metal).

-2.Scoateți o cantitate adecvată de opac pe o plăcuța de amestecare. Deoarece pot exista bule de aer în opac, amestecați pasta cu o spatulă ceramică.

-3.Dacă pasta este greu de aplicat, adăugați o cantitate mică de lichid  pentru opac pe plăcuța. Pentru amestecare utilizați vârful unei spatule și adăugați puțin lichid pentru opac. Nu adăugați  lichidul direct în recipient, deoarece consistenta pastei poate deveni foarte fluida.

-4.Descrieți câteva cercuri cu o bagheta de sticlă pentru a vedea dacă dispar treptat. În caz contrar, pasta este potrivită pentru aplicare. Dacă consistența pastei este prea tare, urmele vor rămâne în mod clar, iar dacă pasta este prea fluida, majoritatea  urmelor dispar.

-5.Utilizați o baghetă de sticlă pentru o aplicare subțire și uniforma și pentru a condensa. Adăugați o cantitate mică de opac în zona marginală în care se vede culoarea metalului.

2.Este posibilă apariția unor bule și fisuri după arderea opacului?

Există două cauze principale:

Uscarea lichidului din pasta opacă nu s-a efectuat în mod adecvat sau opacul nu este ars suficient. Următoarele măsuri sunt eficiente:

Punctul 1. Extindeți timpul de uscare.

Este necesar să se usuce complet lichidul din pastă opacă înainte de arderea stratului de opac. Timpul necesar de uscare este diferit în funcție de grosimea straturilor care trebuie aplicate. Asigurați-vă că ați uscat 5 minute sau mai mult pentru coroane singulare, 8 minute sau mai mult pentru punțile din trei elemente și timp mai lung pentru punți cu mai multe elemente.

Reduceți temperatura de pornire 500℃ >>> 450℃ sau mai jos.

Dacă  se reduce temperatura de pornire, diferența dintre temperatura de pornire și intervalul  în care începe topirea  particulelor de porțelan va fi mai mare. Ca urmare, lichidul poate fi uscat eficient. Dacă temperatura de pornire este ridicată, din cauza încălzirii rapide, lichidul  începe sa fiarbă. Acest lucru poate provoca crăparea porțelanului.

2.Ridicați temperatura de ardere. (920 ℃ >>> 930 ℃ sau peste)

Dacă nu ardeți suficient ceramica, se poate întâmpla sa apară bule de aer. Dacă arderea nu este suficientă, particulele de ceramică nu se topesc suficient. Ca rezultat, rămân goluri în spațiul în care lichidul s-a evaporat prin (bule). Rezistența ceramicii care urmează să fuzioneze cu metalul slăbește de asemenea.

La Zeo ce Light a fost folosit un emulgator fin. Prin urmare, este posibil să se emulsioneze porțelanul prin adăugarea unei cantități mici de emulgator fără a modifica proprietățile sale originale. În plus, culoarea dinților naturali, în special opalescența, poate fi reprodusă uniform.

Dacă adăugați suplimente, stropiți cu apă pe partea pe care doriți să adăugați (suprafața de ceramica uscată), astfel încât să se înmoaie suficient

Asigurați-vă că efectuați o ușoară condensare  după completări.

Dacă ardeți treptat fiecare strat de ceramică, asigurați-vă că temperatura de ardere este suficientă. Puteți reduce temperatura de pornire cu aproximativ 50 ℃.

Aplicați un agent de separare pentru ceramică și un accelerator pentru fixarea ghipsului pe partea turnată din ghips, unde ceramica este aplicata direct.

3.Puterea de aderență a Super Opacului este afectată de diferențele temperaturilor de ardere?

Un factor care ar putea să afecteze puterea de aderență, ar fi că particulele de ceramică nu au fost arse suficient. De aceea, dacă temperatura este mai joasa decât este recomandat, aderența ar putea slabi.

Testele efectuate au arătat că pentru a avea o buna aderență, Super Opacul este bine sa se ardă la o temperatură ușor mai înalta decât temperatura indicată(+20°). Dacă, temperatura este scăzută, ceramica nu a fuzionat suficient cu metalul, astfel afectând puterea de aderență.

Super Opac a fost făcut să atingă o excelentă adeziune pe orice tip de metal, condițiile de aderență ar putea diferi ușor în funcție de tipul de metal și de metodele de tratare a suprafețelor.

4.Datorita transparenței ridicate a ceramicii  ZEO CE LIGHT, care sunt soluțiile atunci când se utilizează Opac Dentina pe partea mucozală a unei punți și culoarea zonei cervicale este diferită de cea a dinților adiacenți unde există bonturi?

Deoarece metalul nu este folosit pentru zona cervicală a punții, transparența acestei părți poate fi prea puternică. Prin urmare, este dificil să se estompeze transparența sa prin utilizarea numai a Opac Dentinei. Există două metode de ajustare:

a.Utilizați Margin-

Folosiți Margin care este potrivit pentru nuanța de ceramica care va fi aplicată pe partea mucozală, apoi ardeți la 910°C. Construiți cu Opac Dentina pe partea frontală a zonei cervicale.

Temperatura de ardere pentru Margin, în mod obișnuit este de 900°C, dar în acest caz arderea se face la 910°C, având o masă mare de ceramica.

b. Combinați cu accente(efecte)-

Folosiți accent Ocluzal-Oranj sau Milky(Lăptos) și amestecați-l bine cu Opac Dentina. Dacă preferați să fie opac și închis la culoare, folosiți Ocluzal- Oranj, dacă nu doriți să schimbați tonul culorii sau să fie mai alb, folosiți Milky(Lăptos).

Tabelul de mai jos va arata cum sa le combinați și proporțiile pentru fiecare. Dacă preferați un ton de culoare mai închis sau mai deschis decât în indicațiile recomandate, schimbați proporțiile

Nuanța A0 A1 A2 A3 A3.5 A4
1.Proporția optimă OD-A0 2
Milky 1
OD-A1 2
Milky 1
OD-A2 2
Milky 1
OD-A3 2
Oc-Or * 1
OD-A3.5 2
Oc-Or * 1
OD-A4 2
Oc-Or * 1
2. A-II a recomandare OD-A2 2
Oc-Or * 1
OD-A3 3
Oc-Or * 1
OD-A3.5 3
Oc-Or * 1
OD-A4 2
Oc-Or * 1
Tonalitatea culorii ** ridicata joasa ridicata  

joasa

 

Nuanța
B0 B1 B2 B3 B4
Nuanța A0 A1 A2 A3 A3.5 A4
1,Proporția optimă
OD-B0 2
Milky 1
OD-B1 2
Milky 1
OD-B2 2
Milky 1
OD-B3 2
Oc-Or * 1
OD-B4 2
Oc-Or * 1
2. A-II a recomandare OD-B2 3
Oc-Or * 1
OD-B3 3
Oc-Or * 1
OD-B4 3
Oc-Or * 1
Tonalitatea culorii** ridicată joasă ridicată
Nuanța C1 C2 C3 C4
1.Proporția optimă OD-C1 3
Oc-Or * 1
OD-C2 3
Oc-Or * 1
OD-C3 2
Oc-Or * 1
OD-C4 2
Oc-Or * 1
2. A-II a recomandare OD-C1 2
Milky 1
OD-C2 3
Milky 1
OD-C3 3
Oc-Or * 1
OD-C4 2
Oc-Or * 1
Tonalitatea culorii** joasă joasă ridicată ridicată

 

Nuanța D2 D3 D4
1.Proporția optimă OD-D2 2
Milky 1
OD-D3 3
Oc-Or * 1
OD-4 2
Oc-Or * 1
2. A-II a recomandare OD-D2 3
Oc-Or *1
OD-D3 2
Oc-Or * 1
OD-D4 2
Oc-Or * 1
Tonalitatea culorii ** ridicată ridicată ridicată

 

5.De ce s-a opacizat lucrarea  după ardere?

Aceasta se poate întâmpla câteodată, când s-a adăugat un nou strat de ceramica peste o suprafața foarte uscată, în special pe suprafața de contact sau la baza punții.

Mai mult, acest lucru se regăsește și în zona de interfață a straturilor de ceramica în care  fost adăugata ceramica pe suprafața porțiunii punții, care a fost arsa o dată la o temperatură mai scăzută decât în programul de ardere de bază. De exemplu, acest lucru se întâmplă în zona de interfață dintre stratul Margin sau  Opac Dentina arse la temperaturi scăzute și de dentină re-arsă.

Recomandări:

Dacă aplicați suplimente, presărați apă pe partea pe care doriți să o completați (suprafața de porțelan uscată), astfel încât să se înmoaie suficient.

Asigurați-vă că efectuați condensarea  după suplimente.

Dacă ardeți treptat fiecare strat, asigurați-vă că temperatura de ardere este suficientă. De asemenea este eficienta reducerea temperaturii de pornire cu aprox.50 ℃

Aplicați un agent de separare pentru porțelan și un accelerator pentru fixarea ghipsului pe partea turnată din ghips, unde porțelanul este aplicat direct.

6.Când este indicată folosirea nuanțelor A0- B0?

În general, situațiile sunt rare, dar puteți folosi aceste nuanțe în situațiile enumerate mai jos:

  1. Când se dorește o nuanță de alb strălucitor(A0-B0)
  2. Când trebuie ajustată culoarea  lucrărilor  protetice după tratamentul de albire
  3. Când pacientul cere în mod explicit nuanțe Zeo Ce Light A0- B0 , care sunt special create pentru ajustarea culorilor foarte deschise.

7.Cum ar trebui folosită Dentina VD? Care este diferența între VD si VSP?

ZEO CE LIGHT Dentina A1, A2, A3, A3.5 și A4- aceste nuanțe au fost dezvoltate pentru a exprima tonurile de culoare tipic a dinților asiatici, care sunt mai roșiatici și strălucitori.

Seria VD are 4 nuanțe A1-A4, care pot fi folosite individual și sunt conforme cu cheia de culori Vita.

VSP este nuanțator pentru ajustarea culorii, prin urmare, dacă grosimea Dentinei nu poate fi menținută, scăparea completă de culoarea roșie în nuanța A1 este uneori dificilă.

Amestecați VSP cu dentina.  În funcție de culoare proporțiile sunt următoarele:

Shade A1 A2 A3 A3.5 A4
Dentine:Vsp 3:1 2:1 1:1 1:1 1:1

8.Este vreo problema dacă se mixează Zeo Ce Light cu lichidul de modelare de la alte ceramici?

De obicei lichidul de modelare de la alte ceramici are o vâscozitate mai ridicata.

Odată ce este clădit, porțelanul își păstrează forma, dar este dificil să se reabsoarbă. Trebuie absorbit în mod repetat.

Structura mameloanelor este dificil de clădit.

Zeo Ce Light are în componența particule foarte fine, amestecarea cu un lichid cu o vâscozitate ridicată duce la apariția bulelor de aer și a fisurilor după ardere.

9.Mixând  Zeo Ce Light cu lichide de modelare de la alte ceramici, după ardere au apărut fisuri în zona conectorilor. Care este cauza?

Clădind punți și folosind Zeo Ce Light cu lichide de modelare cu o înalta vâscozitate, ajută la menținerea formei, dar procesul de condensare nu poate fi efectuat total.

Condensarea parțială face contracția neuniformă. Ca rezultat se vor crea spații între particule, iar contracția va fi mai mare decât în alte zone. Aceasta cauzează exfolierea și fisurarea ceramicii.

Chiar dacă nu este nicio problemă după prima ardere, acestea vor apărea pe parcursul procesului.

Vâscozitatea lichidului Zeo Ce Light este creată luând în considerare particulele ceramicii.

Dacă apar astfel de cazuri urmați acești pași:

1.Îndepărtați ceramica arsă

2.Sablați și curățați cu aparatul cu ultrasunete și apoi reclădiți.

10.De ce uneori, după ardere, lucrarea protetică are o tentă gălbuie?

Posibile motive ar fi:

1.Când se amestecă pulberea de porțelan cu o spatulă metalică pe placa de sticlă, pulberea metalică se amestecă în pulberea de porțelan; acest lucru afectează culoarea după ardere. Testele au arătat că în funcție de timpul de amestecare cu o spatulă metalică, diferențele de culoare se modifică. Cu cât timpul de amestecare este mai lung, cu atât este mai mare diferența de culoare.

Recomandarea este ca amestecarea pulberii să se efectueze cu o spatulă ceramica.

2.Utilizarea unui aliaj cu conținut ridicat de Ag, poate contamina interiorul cuptorului, iar ca rezultat se îngălbenește ceramica.

3.Utilizarea aliajului degradat care conține Ag și supraproducția peliculei de oxid produsă prin supra încălzire.

11.Culorile de pictură se pot folosi atât intern cât și extern, dar de ce temperatura de ardere este diferită?

Culorile de pictură se pot folosi atât pe suprafața internă cât și pe cea externă, însă dacă la interior ar fi ars la aceeași temperatură ca pentru alte straturi, stratul de culoare va căpăta luciu și va respinge următorul strat de ceramică aplicat.

Se va seta temperatura pentru stratul de la interior cât pentru a lăsa culoarea sa fie vizibilă în mod adecvat. Când este ars la 820°C se va opaciza ușor, dar arderile repetate îl vor face să devina mai transparent. Chiar și în zona marginilor incizale nu va avea nevoie de o temperatură mare de ardere.

12.Este posibil să se amestece colorant cu dentina pulbere?

Dacă doriți să mixați culorile de pictură cu dentina pulbere, folosiți culorile de pictură tip pulbere. Colorantul pastă conține lichid. Lichidul pentru coloranți ce  influențează colorarea, conține mai multe ingrediente organice  decât lichidul de modelare. De asemenea are o vâscozitate ridicată  ce îl va face mai greu de mânuit. Acestea sunt motivele pentru care recomandam folosirea colorantului pulbere.